Vazgeçilmezimiz; Hikaye Kitapları..
 |
@silahocaninetkinlikleri |
Hikaye kitapları okul öncesi eğitimin ayrılmaz bir parçası kuşkusuz. Çocukların dinleme, dinlediğini anlama, okuma-yazma, kavrama, topluma uyum, problem çözme, iletişim ve daha saysak sayfalar sürecek kadar becerisine yönelik çalışmaları hikaye kitaplarıyla oldukça rahat bir şekilde uygulayabiliyoruz. Bu yüzden de hemen hemen çoğu sınıfta her gün en az bir kitap okunuyor ya da kitap merkezleri aktif bir şekilde kullanılarak çocukların kitaplarla buluşması sağlanıyor. Ve bu okumalar hikaye öncesi ve sonrası etkinliklerle oldukça anlam kazanıyor. Yeni programla, bütünleştirilmiş etkinliklerin hayatımıza girmesiyle bu hikaye öncesi ve sonrası etkinlikler biraz daha anlamlanmaya başladı bana göre. Programa göre; etkinlikler tek tek planlanıp uygulanabileceği gibi birden fazla etkinlik çeşidi bir araya getirilip bütünleştirilmiş etkinlikler de hazırlanabilir.(MEB Okul Öncesi Eğitim Programı, 2013) Şimdi burada kısaca bütünleştirilmiş etkinlik nedir bunu tanımlayalım.
Bütünleştirelim :)
Bütünleştirilmiş etkinlik, birden fazla etkinliğin uygun geçişlerle bir araya getirilmesinden oluşur. Etkinliklerin bir etkinlik planının öğrenme sürecinde arka arkaya sıralanması demek bütünleştirmek demek değildir. (MEB Okul Öncesi Eğitim Programı, 2013) Programda net bir şekilde ifade ettiği üzere bütünleştirilmiş etkinliklerin en önemli iki özelliği; birbiriyle ilişkili birden fazla etkiliğin yer alması ve etkinlikler arası uygun geçişlerin yapılması. Benim tasarlamayı en çok sevdiğim plan türü bu. Çünkü eğitim ortamında çok güzel bir ahenk oluşuyor. Geçişler, uygulamalar hem bana hem de çocuklarıma zevk veriyor.
 |
@teachwithfun |
Ben bütünleştirilmiş planlar hazırlarken en çok hikaye kitaplarından faydalanıyorum. Çünkü öncelikle yazının başında da dediğim gibi her güne bir kitap okuma gayretim var hem de gerçekten hikaye kitaplarını etkinliğe dönüştürmek zevkli ve pratik.
Nelere dikkat edelim?
Hikaye kitabı kullanarak bütünleştirilmiş bir etkinlik planı hazırlarken dikkat etmemiz gereken ilk nokta; hikaye kitabının bizim vermek istediğimiz kavram veya kazanımla ilgili olup olmadığı. Kavram veya kazanıma uygun bir kitap olduğu kanaatindeysek de ikinci adım, öncesinde ve sonrasında bu kitabı hangi etkinliklerle bir araya getireceğimizi belirlemek.
Merhaba, bütünleştirilmiş etkinlikte 3 ten fazla etkinlik bütünleştirilerek yazılabilir mi? Bu konuda bir sınır var mı ?
YanıtlaSil